Memoriile unei gheişe mecanice

Image

You cannot call yourself a true geisha until you can stop a man in his tracks with a single look”.

Sclipiri de păcat şi trup de şarpe felin. Miros de piele şi de pădure. Un argintiu atât de intens încât părea sânge de elf încremenit într-o capsulă magică a timpului, lichid îngheţat într-o singură picătură.

Gheişa mea mecanică m-a împietrit fără măcar să-mi arunce o privire.

Prea mulţi ani am oscilat între concepţiile victoriene conform cărora fie frumuseţea e propria sa răsplată, deopotrivă călătorie şi finalitate sau germen al păcatului. Ea, frumoasa mea Corolla mi-a demonstrat contrariul. Că frumuseţea are un scop precis. Şi acela nu e seducţia mea ci siguranţa şi confortul meu.

De Toyota Corolla mă leagă o veche pasiune. Ba chiar aş zice o veche dragoste. E drept că nu de modelul 2013 ci de modelul 2000 când am urcat prima oară la bordul uneia pentru o plimbare.

Varianta 2013 e încă mai charmantă. Un test drive şi nu pot să uit torsul fin al motorului, silenţios până la uitare, dar acolo, doar cât să-mi amintească de caii putere de sub capotă. De fineţea cu care maşina răspundea la comenzi, de puterea gata să o dezlănţuie la cel mai mic moft al meu. Motorul torcea, pisică mare, abia domesticită, sursurându-mi promisiuni mie, numai mie. Şi nu doar promisiuni de viteză şi putere ci mai ales promisiuni de siguranţă. Eh, sunt femeie şi siguranţa mea e mai importantă decât adrenaline rush. Nu că nu mi-ar putea oferi şi asta la nevoie, căci micuţa bijuterie mecanică poate să te facă oricând să simţi că zbori dacă asta îţi doreşti.

O sclipire de geniu la fel de strălucitoare ca şi nuanţa noii Corolla. O maşină potenţată şi pentru el şi pentru ea, gata să se schimbe pentru orice şofer, oferindu-se până la fuziune.

Parafrazez: You cannot call yourself a true Toyota Corolla until you can stop a man in his tracks with a single look”.

http://www.toyota.ro/cars/new_cars/corolla/index.tmex

Lasă un răspuns

