Gastronomice

Mno, de fapt trebuia să fie despre Izaura, Băselu şi Băseştii, dar se nimeri să prind o super secvenţă în telenovela mea preferată. Pe undeva, tot cu indieni.

 

Aşa cum am mai spus,  sunt mare fan telenovele indiene. Inclusiv al modului de manipulare prezentat în ele.

Secvenţa de faţă, fusă despre alimentaţie:

Plodul de vreo 6 ani (nu taman prea râzgâiat) al unei familii puternice de la ţară, e la şcoală. Şi se plânge de faptul că mă-sa îi dă la pacheţel numai lipii cu legume care nu sunt nici pe departe la fel de gustoase ca cipsurile de cartofi pe care le aduc câţiva colegi, şi ei din familii înstărite care îşi demonstrează aşa puterea economică.

Partea nu prea credibilă e replica mătuşii. Adică e extraordinară replica, dar mă îndoiesc că un puşti de 6-15 ani e în stare să o înţeleagă. Citez aproximativ: ”legumele şi lipiile pe care ţi le prepară mama ta sunt pregătite în casă cu dragoste. Îţi dau energie. Pacheţelele de cumpărat ale colegilor conţin mirodenii care pot fi falsificate cu uşurinţă, sunt grase şi sunt greu de digerat. Vrei să ai putere sau vrei să devii gras ca prietenii tăi?”

După care îi prepară nişte ”pacheţele de primăvară”, varianta indiană, ceva legume (spanac mai ales) într-un aluat din făină integrală cu nişte mirodenii, prăjite în ghee şi scoase pe şerveţele absorbante care să scoată excesul de grăsime. 

Reţetă pe care mi-aş dori-o şi eu, ţineţi-mi pumnii.

 

Măi, între propaganda din filmele americane pentru hamburgeri făcuţi industrial/ pizza şi alte căcaturi de la tolerabil la nesănătos de-a binelea şi propaganda indiană pentru mâncare făcută-n casă, cu dragoste, cu atenţie la factorii de nutriţie, îi prefer pe ţâganii mei.

Lasă un răspuns

