Curăţenia lui Schrodinger

Motto: Într-o cameră poate fi ordine (şi curăţenie) sau nu. Însă nu-ţi poţi da seama decât după ce deschizi uşa.

Nu-mi place să fac nici ordine nici curăţenie. Însă urăsc mizeria mai mult decât nu-mi place să fac curat, aşa că aproape permanent în ultimii 20 de ani m-am ocupat cu sfinţenie de făcut curat.

Războiul cu ordinea l-am pierdut cândva, între copilăria mică şi copilăria şcolară. Când eram mică, prea mică să-mi amintesc singură, ori de câte ori vedeam ceva care nu era pus fix de unde era luat, urlam din răsputeri ”la locul lui”. Între acel moment glorios şi prezent, habar n-am cum, dar la 10 min după ce casa era lună, o transform iar într-un vortex de haos controlat. Şi mă depăşeşte cum dracu reuşesc asta.

Războiul cu mizeria anul ăsta a ajuns cam la remiză pentru mai mult timp decât ar fi trebuit. Pentru mine, pentru noi, n-am avut putere să mă ridic de pe canapea şi să arunc ceea ce nu-şi mai avea locul sau era în plus faţă de imaginea ideală. Am suferit o vreme din cauza lipsei de curăţenie strălucitoare, după care n-am mai avut putere să-mi pese. Pur şi simplu nu simţeam că am suficientă energie ca să fac câteva lucruri simple. Nimic nemaipomenit. Doar cele câteva ore necesare faimoasei curăţenii de Paşti

Acum, fiindcă probabil va veni cineva în vizită, am găsit rezervele.

Şi mi se pare nedrept că unui străin nu concep să-i ofer ceva mai puţin decât ce am mai bun, în schimb nouă am oferit ceva în cel mai bun caz mediocru.

Lasă un răspuns

