Cine-o mai face ca mine, ca mine să păţească!

Stăteam eu de vorbă cu maică-mea (greşeală fatală de eroare, da, cunosc) despre virtuţile peştelui şi la un moment dat madam M. spune că îi pare rău că a pierdut o reţetă de peşte în sos tomat pe care o avea de la un coleg de când preda la şcoala 10 acum vreo săptămână. Că era bună şi că ar mânca iar.

Şi ce zisăi eu în infinita mea înţelepciune?! Ia să gugălesc o ţârâşică pe net că tre să băgăsesc eu pe undeva nenorocita aia de reţetă sau una similară.

Ce să vezi? Am şi găsit. Cred că era chiar reţeta originală, dar în lumina unor reţete pe care le-am încercat în iarna asta, am modificat un pic.

Acum nu ca să mă laud, dar a ieşit excelentă.  Şi cum pe 16 dec ai mei au aniversat nişte ani de căsnicie, m-am înfiinţat la uşa lor cu un borcan din reţeta minune.

Mai bine mă uitam de doo ori. Fiindcă ai mei nu suportă majoritatea condimentelor şi fusese stabilit că le fac o porţie, am pus şi cimbrul şi ardeiul iute la final. Iar ce a rămas după ce am mâncat eu, tot un borcan am pus tot la frigider, după ce am l-am dat la bain marie, era numai bine pregătit să reziste până de anul nou când fusese programată deschiderea.. Desigur, când am luat borcanele din frigider, am încurcat borcanele. La propriu.

Şi când mă dusei azi ca o floare, mama a început să-mi povestească că dacă tot e peşte ar trebui să se mai simtă şi gustul de peşte nu doar cel de condimente, că nuş ce, că îi vine cimbrul pe gât. Finuţ aşa, până a ajuns la cimbru şi m-am prins că piticii au schimbat borcanele pe raft. Mi-am tras o palmă peste frunte, am pomenit câţiva sfinţi bine ţintiţi şi m-am dus să iau borcanul corect.

După care, gustă tata din el. După prima linguriţă a decretat că e comestibil fiin”că n-are cimbru.

– Ce ai pus în peşte?

– Ce se pune. Peşte, oţet, legume, roşii.

– Ce legume?

– Morcov, ceapă, ţelină, ardei copt

– Ai pus ceva prea mult.

Cine le-o mai face surprize, ca mine să păţească!

Lasă un răspuns

