Eu sunt eu

Nu pot spune că sunt Charlie.

Avem dreptul la liberă exprimare şi avem procese pentru hărţuire. De ce e indezirabil să îi spun unei femei că e futabilă dar e perfect normal să fac bancuri (uneori proaste) cu privire la credinţele religioase ale unor oameni?

Pe de altă parte de ce i-aş da dreptul unuia cu un alt sistem de valori decât cele în care cred eu să-mi dicteze cum să mă comport? De ce aş primi să port burkka dacă nu cred că Dumnezeu se ruşinează de părul şi de faţa mea?

Modelul actual de multikultur european nu cred că e bun. Europa a jefuit timp de câteva zeci de secole tot ce a întâlnit iar într-un final secol 20 a început să aibă remuşcări şi a ”permis” aparent unui val uriaş de imigranţi să-şi păstreze identitatea naţională, religioasă şi culturală, fără a-i integra corespunzător în viaţa sa. De fapt le-a insuflat permanent ideea că sunt doar toleraţi, nu acceptaţi, preţuiţi şi înglobaţi. Sistemul actual permite unor vieţuitori de nişă să exploateze tot sistemul până la exterminarea resurselor sau unor resurse. Nici în monocultură nu pot crede, câtă vreme după părerea mea Dumnezeu însuşi ne-a dat liberul arbitru şi deci avem obligaţia nu doar dreptul să-l exercităm. Iar asta nu cred că înseamnă nici ascultare orbească a opiniilor şi părerilor unor oameni, nici jignirea altora.

Ceea ce cred cu tărie e că Dumnezeu are simţul umorului, fiindcă dacă nu l-ar cunoaşte, nu l-ar putea dărui unor oameni. Ortodoxă fiind, m-am amuzat de multe bancuri despre Iisus şi Dumnezeu şi am zâmbit feroce la atacurile celor de la TNR împotriva rapacităţii şi ipocriziei BOR. Pe care şi eu am criticat-o în numeroase rânduri.

În Biblie spune clar că Dumnezeu a afirmat despre sine ”A Mea e răzbunarea”. Deci, fiind judecătorul suprem poate oricând să intervină personal spre a-şi face ”dreptate” dacă noi greşim. N-a luat atitudine deci nu cred că e prea deranjat. De asta, demersul de azi al celor de la Ortodoxia Tinerilor de a-i blama pe cei de la Charlie Hebdo şi a spune că şi-au căutat-o cu lumânarea, mai ales când BOR condamnă gestul atacatorilor mi se pare criminal. Nu există niciun fel de justificări pentru crime în numele lui Dumnezeu.

Lasă un răspuns

