Religia în şcoli

Toată bălăcăreala asta cu religia în şcoli mi se pare aiurea.

Da, recunosc, cred în Dumnezeu

Nu, recunosc, nu cred că religia ar trebui predată în şcoli. Nici obligatoriu, nici opţional.

Aşa cum au făcut capele mortuare, tot aşa pot face şi săli de curs pentru elevi de orice vârstă, ca şcoală de duminică, aşa cum se practică în State.

BOR vrea religie obligatorie? Nu-i bai, se cheamă învăţământ privat şi se predă ce vrea şcoala, pe banii părinţilor.

BOR vrea predare obligatorie în şcoli? Şi eu vreau chitanţă la biserică.

De ce nu există şcoli, spitale, cămine pentru femei cu copii pe care soţii le-au aruncat pe drumuri, pentru copii pe care mamele nu i-au avortat fiindcă avortul e un păcat de moarte, dar abandonarea lor e faptă bine-plăcută Domnului, pentru bătrânii care nu se mai pot îngriji singuri?

Dar campania asta în care vedete şi vedetuţe fac prozelitism pro-religie obligatorie, e mai mult decât pot eu să înghit.

Îmi spun că fără religie predată în şcoli, sufletul copilului e în pericol. Nu zău. Şi eu care credeam că asta se întâmplă fără implicarea părintelui care să-şi apere copilul. Dar cum rămâne cu predarea faptului că un accident (mortal) de maşină e plata pentru că plodul a copiat sau şi-a luat în bâză profesorii? Că pare-mi-se se zice pe undeva prin Biblie (cartea aia învechită în care se zice ”iubeşte-ţi aproapele ca pe tine însuţi” şi ”Dumnezeu e iubirea”) că ceea ce faci pentru cel mai mic dintre oameni, pentru Domnul faci.

Însă mă deranjează ipocrizia. Sincer, pe persoana mea fizică, am cel puţin câte o icoană în fiecare cameră şi prezenţa lor îmi dă o stare de linişte. Însă nu simt nevoia ca musafirii să se închine către ele. Şi nici nu dau cu ele în cap cui îmi calcă pragul.

Se spune că după revoluţie s-au înlocuit portretele lui Ceauşescu cu icoanele. În principal fiindcă trebuia agăţat ceva în cuiele alea şi atunci icoanele păreau suficient de neutre. Numai  că sub icoanele alea noi am învăţat ştiinţă, nu religie.

Se spune că scoaterea din programa şcolară a religiei obligatorii ar creşte numărul de infractori.

M-ar amuza să văd nişte statistici: ce procent de infractori exista în România comunistă şi ce procent de infractori există acum. Mai ales ce procent de infractori exista, să zicem în ”89 la pentru vârstele 14-25 de ani şi cât e procentul în 2015. Şi dacă nu e scăzut cu minim 80%, nu mă convinge câtuşi de puţin argumentul că religia ar moraliza masele. Şi că ar hrăni în mod deosebit sufletul copiilor.

Lasă un răspuns

