Votul Flor”șcicii Dansatoarea

Dacă nu știi încă cine e Floricica Dansatoarea, dragă cetitoriule, află că te invidiez până în măduva oaselor. De asta n-am să dau link spre această ravisantă făptură aparținătoare unei etnii conlocuitoare. Nu sfătuiesc să cauți decât dacă vrei să ai coșmaruri.

Dacă știi cine despre cine vorbesc, atunci garantat ai râs. Și eu am râs. Cu lacrimi chiar. Până când mi-am dat seama că și ea poate să voteze. După care am realizat că votul acestei ființe e mai valoros decât al meu pentru sistem. Și mai valoros decât al majorității celor pe care-i cunosc.

Fiindcă ea aparține acelei clase de votant fidel. Care nu gândește, căreia i se spune că dacă vrea să îi meargă bine e suficient să voteze cu candidatul x și partidul y, care se duce încolonat la vot pentru un mic ș-o bere și pe votul căruia se va conta. Ea știe cu certitudine ce trebuie făcut, ce e necesar să se facă, de ce e necesar să se facă și mai ales cum să se facă. Gusturile ei sunt deasupra oricărei critici. Orice spune are valoare de lege și trebuie înregistrat dacă nu în piatră, măcar să rămână undeva online.

În lumea ei nu există posibilitatea de a greși. Floricica Dansatoarea e un mic Demiurg care chiar dacă a căzut își păstrează nealterată capacitatea a fi infailibil.

Eu nu. Eu încerc să gândesc, să filtrez informațiile pe care le primesc, să  decid în nume propriu și mai ales, dacă în ultimul moment mă răzgândesc, voi pune ștampila pe altcineva.

Pe mulți alții sistemul nu va conta nici măcar cât contează pe mine, deoarece de scârbă aleg să boicoteze și să nu se prezinte deloc la vot.

Influența mea socială e aproape de 0. Nu cred că am reușit să conving pe cineva nehotărât să iasă vreodată la vot. Și niciodată nu am simțit nevoia să conving pe cineva să îmbrățișeze aceleași opinii pe care le am eu. Chiar dacă în repetate rânduri am aderat la o cauză sau alta, uneori destul de vocal nu mi-am permis niciodată să îmi închipui că doctrinar sunt deasupra oricărei posibilități de a greși și deci, deținătoarea adevărului absolut.

În schimb, Florșcica Dansatoarea în cercul ei e ceea ce se numește vector de opinie. Își cunoaște drepturile despre care a auzit la televizor. Și știe că are obligația să lupte pentru drepturile ei reale sau închipuite. Să-l ferească Dumnezeu pe Zuckenberg când o pune mâna Floricica pe el! Că o să îi ceară ”vizOalizările” cu dobândă cămătărească. Fiindcă ea (în ciuda luxului vizibil în alte postări, lux la care majoritatea pensionarilor alături de care protestează nu și l-ar permite în viața asta, oricât ar fi de recunoscători pentru firfireii adăugați la pensie), e fată necăjită, căreia însă îi place viața, care are un simț înnăscut al dreptății și vrea să i se dea de către sistem ceea ce sistemul îi datorează. Nu se va sfii să ceară. să roage, să șantajeze emoțional și să amenințe în același discurs. Iar la final, indiferent de rezultatul de moment, celor din jur va găsi un mod de a prezenta rezultatele demersurilor ei ca pe un succes.

Mai mult, va spune permanent celor din jur că și ei merită aceleași drepturi pe care le are și ea.

Iar de când a apărut în massmedia zbierând contra lui Iohannis fix ce discurs a învățat de la tv, nimic nu o va împiedica să-și aroge în cercul său aceleași capacități de analiză politică pe care le are orice formator. Și având validarea apariției pe ecran – Floricica are o oarecare manie exhibiționistă – valoarea ei ca influencer de opinie va crește exponențial.

Pentru ea nu există așa ceva cum e bad publicity. Lipsește simțul ridicolului pentru asta. Orice ”vizoalizare” e bună. Înseamnă că bula ei de influență a mai atins o bulă și îi crește potențialul de a influența.

Și pentru asta, votul e e mai valoros decât al meu.

Data viitoare când o să simți că ești scârbit de oferta electorală, adu-ți aminte că undeva, în străfundurile internetului întunecat, Floricica Dansatoarea îmbrăcată în rochie mini neagră dansează și cheamă la vot.

Lasă un răspuns

