La ceas de aduceri aminte a timpurilor și ominilor cari au fost

Când aveam 17 ani am scris un text pe care-l consider încă a fi unul dintre cele mai bune pe care le-am scris vreodată. Evident, l-am pierdut.

Precum și vârstele inocențelor.

Scrisoare la lansarea ultimei pelicule interesante cu acest titlu.

„Mudromu I plemenitomu, I cistitomu I bogom darovanomu jupan Francis Ford Coppola ot Detroit Michigan mnogo zdravie ot Vlad Voievod și Domn ot toată țara Ungrovalahiei.

I pak dau ştire domnie tale za  lucrul de ocară al celui papistaș irlandez netrebnic, Bram Stocker, care au folositu numele meu într-una carte ce de neînvățătură şi aimintrea nu o pot numi din care multă sminteală a ieșitu.


I pak să ştii domniia ta că au venit un om de la cetatea Bucureștilor de miie me-au spus că au văzut cu ochii lor că ai fost trecut cele cuvinte proaste ce ştii şi domniia ta într-un film.


I pak să ştii că și cartea aceea neghioabă și filmul  bagă den mințile de omini numai minciuni sfruntate.


I pak să ştii cumu se-au prins neşte meşteri den cele cinematografe cum vor treace ceale pelicule la locul cela strimtul ce ştii şi domniia ta. 

I pak spui domniie tale de lucrul cesta necurat, cum am auzit de la ominii ce sunt megiiaşi şi de CNA, cum i-au dat filmului domnieta sloboziie, pe unde-ți va fi voia, pren Ţeara Rumânească, iară el să treacă. 

I pak să ştii domniia ta că Io, Vlad Vodă Drăculea, Domn nu am nicio frică de acel lotru de Bram Stoker și nici mai vârtos de domniile voastre. 

I pak dau știre za domniia ta că pentru cei din stirpea mea, otrăvitoru sângele de om botezat este, cu osăbire cel de muiare, căci hormonii estrogeni mult sunt toxici.

I pak dau știre za domniia ta că multu suntem mâniosu pentru aceste neadevăruri izvoditoare de zavistiie.

I pak dau știre za domniia ta că rânduiala casei Noastre nu e să îi cumpărămu pe omeni prin bine-faceri, ci pre vrejmaș când trebuie să îl lovimu, nu-l lovim ca se-l întărâtămu, ci îl lovimu să nu se mai scole până ce nu se vor rupe pecețile cele cerești și Dumnezăiești și îngerul nu va porunci să se scoale toți.

I pak spui domniietale ca la un frate mai mare de ce am înţeles şi eu din ce mi s-a spus și ce am văzutu. Eu spui domniietale iară domniiata eşti înţelept şi aceste cuvinte să ţii domniiata la tine, să nu ştie umin mulţi, şi domniile vostre să vă păziţi cum ştiţi mai bine. 

I Bogu te veselit. Amin.”

Lasă un răspuns

