Și la moartea mea/ Va jeli o stea

Scuzați rima, da” e trecut de miezul nopții și alta nu m-a străfulgerat mai elegant.

În esență, io n-am să mor fericită. Deși, recunosc, e unul dintre visele mele semi-secrete. Evident, ca să fie fezabil, ar trebui ca-n ceasul când mă văd cu tanti cu coasa, ar trebui să fi avut o viață echilibrată, plină de lucruri minunate trăite din plin, astfel încât, vorba ceea să nu-mi pară rău de nimic în ceasul cuțitului. Sau, altfeliu spus, să fi văzut suficiente încât să nu mă mai pot minuna de nimic.
Și cum să pot să zic eu asta, când de fiecare dată când cred că am ajuns în acel punct în care orice mi s-ar mai putea spune nu mai are cum să mă minuneze, dau peste câte ceva perfect capabil să mă lase dând din buze a pagubă și pustiu.

Întâmplarea de azi e clar de natură politică.

Nu-mi place propaganda lipsită de eleganță.

Nu-mi place propaganda tip sovietic/ comunist.

Nu-mi place să mi se dea cu praf în ochi.

Acestea fiind spuse și zise, termenii fiind bine definiți, scrollând/ trollând pe facebook, dau peste încă o postare pro-rusă. Nu știu alții cum sunt, dar mie 14 ani de comunism și închinare către fratele mai mare de la răsărit mi-au ajuns.
Și tocmai acei primi 14 ani trăiți atunci mă fac extrem de bănuitoare cu orice fel de discurs care redus la esență sună ”știți, dar n-au fost așa de răi ăia 50 de ani de comunism, putea fi mult mai rău, rușii-s tot ortodocși ca și românii, deci asta-i face niște tipi cu mentalitate asemănătoare și dorințe asemănătoare cu românii, deci vive la fraternite !” (Sau altfel o să primiți energie la prețuri mai mari decât restul UE, să vă intre-n cap că apartenența europeană o să vă facă doar rău.)

Am păscut destulă propagandă de acest tip. Și-mi aduc aminte de prietenia sinceră și strânsă ce ne-a legat de pe vremea când ”sub stăpânirea rusului s-au unit o sută de popoare” mergând voios spre zorii roșii ai noii omeniri. Și cum în cadrul unor bune și echilibrate relații bilaterale noi le dădeam grâu și ei ne luau ȘI porumbul.

Și cum se refuză de un secol retrocedarea Tezaurului.

Nu-s politician, dar după părerea mea, dacă cineva îmi dă spre păstrare sigură ceva, refuzul de înapoiere se numește înșelare, lipsă de respect și hoție.

Aparent, pentru cei care primesc un ban bun dinspre răsărit pentru a face propagandă pro-rusă nu se aplică aceleași definiții. Cel puțin în viziunea lui Marian Rădulescu, șeful unei Asociații de colaborare româno-ruse, problema se pune la modul următor: hai să nu facem atâta caz de faptul că nu ne dau rușii cele 90 de tone de aur, fiindcă românii își bat joc de România de 20 de ani. (https://sputnik.md/opinie/20170207/11134048/sputnik-radulescu-marian-tezaur-Romania-aur.html)

Abordarea duduie de  atâta logică! Îmi lipsește un termen de comparație suficient de grăitor.

Dar cele două lucruri au în comun mai puține lucruri decât au avut Sulla și prefectura la vremea lor. Nu contest, actualii politicieni au jefuit țara de resurse cu un entuziasm dement. Dar dacă ne uităm la toți, după estimările mele, cam 99% sunt fie ex-comuniști, fie oameni în al căror dos se află bine înfiptă o mână (sau mai multe) de foști comuniști și care au supt suficient comunism la mâna a doua astfel încât să nu poată concepe o altă realitate în afara acestui capitalism de cumetrie în care ne bălăcim de 27 de ani.
Micul furt, șperțul, învârteala au reprezentat în cei 50 de ani de comunism un status quo imposibil de șuntat. Au devenit nu doar necesare ci și o formă de rezistență națională. Care în momentul căderii oficiale a comunismului au dus al o campanie de furturi tip: e al națiunii, eu sunt din națiune, deci e al meu, deci o să facă mai bine-n curtea mea decât în locul lui deja consacrat. Iar oamenii mult prea ocupați să se re-împroprietărească n-au băgat de seamă ce s-a întâmplat în realitate la nivelul înalt al politicii. Și în baza girului popular ”mai fură, dar mai și fac ceva pentru noi” s-a format această clasă politică profund anti-românească. N-aș merge atât de departe încât să-i acuz de a fi filo-ruși, fiindcă mi-i teamă că nici măcar de-o trădare ca lumea nu-s în stare. Dar asta e altă poveste, pentru o altă noapte.

Esența articolului care mi-a răpit mie certitudinea că voi avea parte de o moarte fericită este însă cea că ”nu vă dăm înapoi tezaurul deoarece sunteți prea proști ca să știți ce să faceți cu el”. (Chestie eminamente reală totuși.)

Deși, pe de altă parte, tocmai același articol mi-a făcut mult mai incitantă viața, fiindcă așa o inepție, măgărie și act de trădare e greu de crezut că poate fi egalat. Însă sunt o gagică optimistă și mă bazez pe actuala clasă politică să-mi demonstreze cât pot greși.

Lasă un răspuns

